Referenssit
Hakukoneoptimointi

Treffiboxi
Hakukoneoptimointi
Treffiboxi verkkokaupan hakukoneoptimoinnin kehitys sisällön ja avainsanatutkimuksen avulla, bränditunnettavuuden lisäämiseksi.
Aloitimme Treffiboxin kanssa yhteistyön suunnittelemalla minkälaiset teemat ja aiheet sopivat brändin toimialaan. Teimme avainsanatutkimuksen, jonka avulla tunnistimme erilaisia haettuja avainsanoja, joihin lähdimme tuottamaan sisältöä.
Lähdimme tavoittelemaan hakukoneiden kautta bränditunnettuutta. Hakukoneoptimointia lähdettiin toteuttamaan asiakkaan toiveesta osa-aikaisesti niin, että pidimme satunnaisesti yhteisiä ideointihetkiä erilaisista sisältöideoista, joiden perusteella teimme hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä, kuten esim. hakukoneoptimoituja sisältöjä. Yhteistyö on kuitenkin ollut koko ajan pitkäjänteistä ja tavoitteellista tekemistä Treffiboxin hakukoneoptimoinnin eteen.
- 7 avainsanaa 1. hakutulossijalla (+3 muuta TOP-3 sijoituksilla)
- Top 10 sijoituksia 15 avainsanalla
- Yleinen hakukonenäkyvyys on kasvanut vuoden takaiseen vertailujaksoon (4 kk aikana) 378%.
- Sivustolle johtavat klikkaukset yli kymmenkertaistuivat.
- Klikkausprosentti liki kolminkertaistanut
“Kaipasin apua hakukoneoptimoinnin ymmärtämiseen, erilaisten työkalujen hyödyntämiseen ja siihen, että miten voisin itse edistää verkkosivuni näkyvyyttä hakukoneissa. Eemin kanssa ollaan yhdessä työstetty verkkosivujen toimivuutta ja kasvatettu brändinäkyvyyttä. Tärkeintä tässä yhteistyössä on ollut oman ymmärtämisen kasvattaminen sekä ne lukemattomat opit, joita Eemi on kärsivällisellä ja ammattitaitoisella asenteella tarjonnut pienyrittäjän verkkosivuliikenteen kasvattamiseen”
– Nea Systä

ApuLappi
Hakukoneoptimointi
Opettava Google-mainonta
Apulapin henkilöstö halusi oppia tekemään hakukoneoptimointia sekä Google-mainontaa omalle verkkokaupalleen. Kävimme sekä Google-mainonnan, että hakukoneoptimoinnin perusteet läpi, jonka jälkeen jatkoimme yhteistyötä tavoitteellisen hakukoneoptimoinnin merkeissä.
Aloitimme käymällä läpi Google-mainonnan toimintaperiaatteet, jotta saimme mainokset pyörimään nopeammin ja täten myös ohjattua kohdennettua liikennettä verkkosivuille.
Samalla lähdimme myös käymään hakukoneoptimoinnin perusteita läpi ja tuottamaan lisäsisältöä verkkokauppaan.
- Kolminkertaistimme Googlessa Top-3 sijoituksilla näkyvien avainsanojen määrän, josta on poissuljettuna brändinimellä tehdyt haut.
- Tuplasimme myös muuten Googlen 1. hakutulossivulla näkyvien avainsanojen määrän
- Lue myös asiakkaan kommentti tuloksista tämän osion vierestä!
“Sekä verkkokaupan, että myymälän myynti on kasvanut. Oikeanlaiset asiakkaat löytävät selkeästi paremmin nyt sivulle. Myös soittoja ja kyselyitä tulee entistä enemmän.”
“Yhteistyö on ollut erittäin antoisaa ja olet hienosti räätälöinyt omaa osaamistasi meidän tarpeisiin. Opetus on ollut todella laadukasta. Itse annan erityiskiitoksen selkeydestä. Sinulla on selkeästi halu auttaa eikä vain esitellä omaa osaamista.”
– Kaisa Repo

Visit Pihtipudas
Hakukoneoptimointi
VisitPihtipudas oli julkaisemassa uusia verkkosivuja ja halusivat varmistaa, että heidän sivustonsa palvelee mahdollisimman hyvin sekä matkailijoita, että myös paikallisia.
Sivuston haluttiin löytyvän Googlesta mahdollisimman hyvin silloin, kun paikkakuntaan liittyviä asioita haetaan, jolloin tiedon etsimisestä tulisi käyttäjille mahdollisimman vaivatonta. Hakukoneoptimointi haluttiin ottaa alusta asti mahdollisimman hyvin huomioon.
- 3 etätapaamista, jossa käytiin konsultoiden läpi sivuston kehittämistä, kuten rakennetta, hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, hakukoneoptimoinnin parhaita käytäntöjä sekä muita asioita, joita asiakas halusi käydä läpi.
- Asensimme verkkosivustolle analytiikkatyökalun, jolla voidaan seurata anonyymia kävijädataa sekä hakukoneoptimoinnin seurantaa varten työkalun, jonka avulla asiakas voi itse seurata tuloksia ja löytää mahdollisia kehitysideoita.
- Vaikka verkkosivu oli täysin tuore, saimme huolellisilla toimenpiteillä nostettua sen vain parissa kuukaudessa Googlen 1. sivulle, yli 10 erilaiseen teemaan liittyvällä avainsanalla. Myös todella kilpailluilla, tuhansia hakuja kuukaudessa keräävillä avainsanoilla, saavutettiin jo lyhyessä ajassa Top-3 sijoitus.
- Tässä yhteistyössä ei ollut tavoitteena myynnin tai yhteydenottojen kehittäminen vaan enemmänkin viestinnän parantaminen. Sivusto on löydettävissä Googlesta ihan 1. sijoituksilta erilaisilla paikkakuntalaisten ja matkailijoiden käyttämillä hakutermeillä, joten tavoitteet saavutettiin.
- Yhteistyö loi hyvän pohjan sivuston hakukoneoptimoinnin kehittämiseen, jotta tärkeät paikkakuntaa koskevat tiedot löytyvät jatkossakin mahdollisimman hyvin Googlesta.
“Olemme huomanneet selkeitä vaikutuksia verkkonäkyvyydessä toimenpiteidemme ansiosta. Uusi sivustomme nousi nopeasti ihmisten löydettäviin ja saimme jo yhteistyön aikana useat sivut näkyviin Googlen ensimmäiselle sivulle.
Kolmen kuukauden yhteistyömme jälkeen minulle jäi todella hyvä fiilis. Eemin lähestymistapa on opettava. Hän on rauhallinen ja selkeä, mikä teki oppimisesta sujuvaa ja innostavaa. Opin paljon uutta ja voin hyödyntää näitä oppeja työssäni myös jatkossa.”
– Miisa Tavaststjerna

Vella
Google-mainonta
Vella Kodit on suomalainen vuokra-asuntoja tarjoava yritys, joka on sitoutunut tarjoamaan asukkailleen vaivatonta ja miellyttävää asumiskokemusta. Google-mainonnan avulla yritys on näkyvillä silloin, kun heidän kohderyhmänsä etsii uusia asuntoja.
Yhteistyön starttaamisen jälkeen Vellan yhteydenottojen määrä on kasvanut +14% lähes puolen vuoden aikana, ja verkkosivujen kokonaisliikenne on noussut +30% Google-mainonnan myötä.
“Tavoitteenamme oli löytää kumppani, joka jakaa näkemyksemme asiakaslähtöisestä asiakaskokemuksesta ja kykenee vastaamaan nopeasti muuttuviin tarpeisiimme. Eemin asiantunteva ote ja kyky tuoda uusia näkemyksiä ovat auttaneet meitä tehostamaan Google-mainonnan tuloksia sekä parantamaan kampanjoiden seurantaa ja mittaamista. Yhteistyö on ollut sujuvaa, ja olemme arvostaneet hänen joustavuuttaan ja ketterää reagointiaan liiketoimintamme kasvun tueksi.”
– Veera

Rakennuspalvelu J. Nyman
Google-mainonta
Rakennuspalvelu J. Nyman on Pohjois-Savossa toimiva rakennusalan yritys, joka tekee kattoremontteja sekä muita kattotyöskentelyä vaativia palveluita.
Yritys haluaa olla asiakkaidensa löydettävissä silloin kun asiakkaat etsivät Googlesta hänen tarjoamiaan palveluitaan.
Asiakas ei ollut tehnyt säännöllistä mainontaa ennen yhteistyötämme.
Yhteistyömme aikana olemme kehittäneet ja optimoineet mainontaa, sekä kehittäneet myös verkkosivuston sisältöä, jotta loppuasiakkaan on helpompi jättää yhteydenotto.
Yhteydenottoja/tarjouspyyntöjä on alkanut tulemaan mainonnan kautta yhteistyömme alettua.

Grape People
Opettava Google-mainonta
Grape People auttaa organisaatioita luomaan ja toteuttamaan muutoksia fasilitoinnin ja fasilitointivalmennusten avulla.
Grape People halusi päivittää tietotaitonsa Google Adsin kanssa ajantasalle ja järjestin heidän markkinointivastaavalleen mainonnan koulutuksen.
Kävimme läpi Google-mainonnan perusperiaatteita, parhaita käytäntöjä kampanjoiden rakentamiseen ja mitä asioita ottaa huomioon mainontaa tehdessä ja kuinka kohdentaa mainokset mahdollisimman osuvasti kohderyhmälle.
Loimme oikean kampanjan ja mainoksen, jotka pistimme pyörimään ensimmäisellä tapaamisella. Toisen tapaamisen aikana kävimme läpi kampanjan tuloksia sekä annoin vinkkejä, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun mainontaa halutaan optimoida ja kehittää. Kävimme läpi myös muita hyödyllisiä aiheita optimointiin liittyen ja annoin vinkkejä erilaisiin testailuihin.
Yhteistyömme jälkeen asiakas osaa…
- optimoida jo aiemminkin pyörineitä mainoksia entistä tehokkaammin
- hallinnoida budjettia paremmin ja ymmärtää miten budjetinkäyttöä voidaan tehostaa
- kohdentaa mainosta ja mainosviestiä puhuttelevammin
- luoda uusia kampanjoita ottaen huomioon parhaat käytännöt asetuksissa
- tutkia tuloksia ja tehdä optimointia niiden perusteella
“Pidin antamaasi opetusta hyvin hyödyllisenä. Huomioit osaamiseni ja opin perusteet selkeästi ja tuntuu että osaan tehdä kampanjoita järkevästi itsenäisesti nyt.”
”Koko Google ads -opetus oli selkeästi suunniteltu ja koulutuksessa oli kivasti tasapainoa teorian ja käytännön välillä. Koen, että minulla on nyt hyvä perusta Google Ads -mainontaan. Kokonaisvaikutelma on positiivinen ja voin suositella muillekin, mikäli on tarvetta oppia lisää aiheesta!”
– Josefina Kanerva

Miela
Opettava Google-mainonta
Tampereella toimiva kotimaisen muodin ja designin myymälä ja verkkokauppa Miela halusi oppia tekemään Googlen hakusanamainontaa tehokkaammin.
Asiakas oli aloittanut mainonnan jo itsenäisesti, mutta kaipasi varmuutta siihen, että mitkä ovat ne parhaat käytännöt Google-mainonnassa, joita ottaa huomioon.
Kävimme läpi Google-mainonnan perusperiaatteita, parhaita käytäntöjä kampanjoiden rakentamiseen ja mitä asioita ottaa huomioon mainontaa tehdessä ja kuinka kohdentaa mainokset mahdollisimman osuvasti kohderyhmälle.
Loimme oikean kampanjan ja mainoksen, jotka pistimme pyörimään ensimmäisellä tapaamisella. Toisen tapaamisen aikana kävimme läpi kampanjan tuloksia sekä annoin vinkkejä, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun mainontaa halutaan optimoida ja kehittää. Kävimme läpi myös muita hyödyllisiä aiheita optimointiin liittyen ja annoin vinkkejä erilaisiin testailuihin.
Yhteistyömme jälkeen asiakas osaa…
- etsiä potentiaalisia avainsanoja, joille kohdistaa mainontaa.
- kiinnittää huomiota hänen liiketoiminnalleen tärkeisiin mittareihin
- kohdentaa mainosta ja mainosviestiä puhuttelevammin
- luoda uusia kampanjoita ottaen huomioon parhaat käytännöt asetuksissa
- tutkia tuloksia ja tehdä optimointia niiden perusteella
Asiakas osaa tehdä nyt Googlessa hakusanamainontaa omalle myymälälleen ja verkkokaupalleen ja tavoittaa täten uusia asiakkaita entistä tehokkaammin.
“Palvelu vastasi odotuksiani ja kokonaisuus oli hyödyllinen ja selkeä! Yhteistyö oli helppoa, luontevaa ja mukavaa!”
– Ariela

Rentoutumisen Ullakko
Opettava Google-mainonta
Google-mainonnan perusteiden opettaminen yrittäjälle, jotta yrittäjä voi edistää mainontaa itsenäisesti.
Yrittäjä halusi oppia tekemään itsenäisesti yksinkertaista Google-mainontaa omalle liiketoiminnalleen. Kävimme alkuun läpi Google-mainonnan perusteet, sisältäen mainostyökalun toimintaperiaatteen, kohdistusasetukset, kampanja-rakenteen ja mainosten rakentamisen.
Yhteistyön aikana rakensimme yrittäjälle mainokset, joiden optimointia kävimme vielä myöhemmin läpi, kun mainokset olivat olleet päällä noin kuukauden verran.
Lopputuloksena yrittäjä osaa tehdä itse perustason mainontaa liiketoiminnalleen parhaimmalla näkemällään tavalla ja Google-mainonnan parhaat käytänteet huomioiden.
“Olen niin iloinen, että löysin Eemistä täydellisesti itselleni sopivan yhteistyökumppanin google-mainontaan. Oma kiinnostukseni, voimavarat ja aika ei riittänyt yksin opetteluun eikä siinä mitään järkeä olisi ollutkaan. Eemi on opettanut mulle kaiken olellisimman ihan muutamalla tapaamisella. Olen oppinut ja oivaltanut aivan valtavasti! Ja voin sanoa, että tämä yhteistyö todellakin säästi niin aikaa kuin rahaa. Mahtavaa, että nyt mulla on jatkossakin aina ihminen jolta voin kysyä, jos jokin mietityttää ja saada apua. Kiitos tuhannesti 💛”
– Kati Ylkänen
Asiakkaani kertovat
”Eemi on opettanut mulle kaiken olellisimman ihan muutamalla tapaamisella. Olen oppinut ja oivaltanut aivan valtavasti! Ja voin sanoa, että tämä yhteistyö todellakin säästi niin aikaa kuin rahaa.”
- Kati Ylkänen
”Sulla on ainutlaatuinen taito hoitaa asiakaspalvelua, sanoittaa sun osaamista ymmärrettävästi ja ratkaista sun asiantuntijuuden piirissä olevia haasteita.”
- Janni Kitti
”Parasta yhteisessä työskentelyssä on ollut se oppi, mitä Eemi on pystynyt tarjoamaan oman liiketoiminnan kehittämiseen kädestä pitäen markkinoinnin saralla.”
- Nea Systä
Viedäänkö sinunkin digimarkkinointi uusiin sfääreihin?
Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon ja käydään rennosti läpi, minkälaista digimarkkinointia olette tehneet tähän mennessä ja mitä voisin suositella jatkossa. Saat ulkopuolisen näkemyksen tilanteestasi ja uusia ideoita omalle digimarkkinoinnille.